Çevremdekiler (ailem, arkadaşlarım) başarım konusunda bana güveniyorlar. ( )
Her zaman düşünmesem de, başarısız olursam çevremdekilerin bana hangi gözle bakacaklarından endişelenirim. ( )
Başarısız olursam, insanlar benim yeteneğimden şüpheye düşecekler. ( )
Düşük not aldığımda notumu kimseye söylemem. ( )
Eğer kırık not alırsam, annem ve babam müthiş hayal kırıklığına uğrar. ( )
Başarısız olursam arkadaşlarımın gözünde değerimin düşeceğini biliyorum. ( )
Kendi notumu söylemeden önce arkadaşlarımın kaç aldığını bilmek isterim. ( )
Kırık not aldığım zaman, tanıdığım bazı insanların benimle alay edeceğini biliyorum ve bu beni rahatsız ediyor. ( )
Bir sınavı başarmak, diğer sınavlarda kendime güvenimin artmasına sebep olmaz. ( )
Önemli bir sınavdan önce veya sınav sırasında bazı arkadaşlarımın çalışırken daha az zorlandıklarını ve benden daha akıllı olduklarını düşünüyorum. ( )
Kendimi bir toparlayabilsem, birçok kişiden daha iyi notlar alacağımı biliyorum. ( )
Sınavlar insanın gerçekten ne kadar bildiğini göstermez. ( )
Bir sınavda başarılı olamazsam zaman zaman zannettiğim kadar akıllı olmadığımı düşünürüm ( )
Başarısız olursam, kendimle ilgili düşünceler değişir. ( )
Bir sınavdan önce ne kendime tam güvenebilirim, ne de zihinsel olarak gevşeyebilirim. ( )
Sınava girmeksizin başarılı olmanın bir yolu olmasını isterim. ( )
Sınavlarda başarılı olanlar çoğunlukla hayatta da iyi makamlara gelirler. ( )
Geleceğimin sınavlarda göstereceğim başarıya bağlı olması beni üzüyor. ( )
Sınavların amaçlarımıza ulaşmak konusunda ölçü olmasına hayret ederim ( )
Bir sınav öncesi, sınava gerek kalmadan bir işe girebilmeyi çok isterdim. ( )
Sınavlardaki sonuçların hayat başarım ve güvenirliğimle doğrudan ilgili olduğunu düşünüyorum ( )
Öğretmenin sık sık yazılı veya sözlü yoklamalar yaptığı derslerden nefret ederim. ( )
Başarılı olacağım konusundaki endişeler, sınava hazırlığımı ve sınav başarımı etkiler ( )
Hiçbir zaman sınavlara tam olarak hazırlandığım duygusunu yaşayamam. ( )
Bir sınavdan önce çoğunlukla içimden bağırmak gelir. ( )
Sınavlarla ilgili endişelerim çoğunlukla tam olarak hazırlanmamı engeller ve bu durum beni daha çok endişelendirir. ( )
Önemli problemlerimden biri, bir sınava tam olarak hazırlanıp hazırlanmadığımı bilmektir ( )
Önemli bir sınavdan önce veya sonra canım bir şey yemek istemiyor. ( )
Önemli bir sınava girecek olmam uykularımı bozar. ( )
Bir sınavdan önce gevşeyemem. ( )
Önemli bir sınavdan önce midem bulanır. ( )
Sınavda, bacağımı salladığımı, parmaklarımın sıraya vurduğunu hissediyorum ( )
Bir sınav sırasında bedenimin belirli yerlerindeki kaslar kasılır. ( )
Önemli bir sınava girerken çoğunlukla bedensel halde panik halinde olurum ( )
Bir sınavda bazen zihnimin sınavla ilgisiz konulara kaydığını hissediyorum. ( )
Sınavlarda çevremdekilerin bana bakmasından sıkıntı duyarım. ( )
Önemli bir sınavdan önce zihnim adeta durur kalır. ( )
Bir sınav sırasında dışardan gelen gürültüler, çevremdekilerin çıkardıkları sesler, ışık, oda sıcaklığı vb. beni rahatsız eder ( )
Önemli bir sınava çalışırken çok kere olumsuz düşüncelerle peşin bir yenilgi yaşarım. ( )
Bir sınavdan sonra çoğunlukla yapmış olduğumdan daha iyi yapabileceğimi düşünürüm. ( )
Bir sınav sırasında duygularım dikkatimin dağılmasına neden olur. ( )
Bir sınava ne kadar çok çalışırsam o kadar karıştırıyorum. ( )
Eğer sınavlara yalnız başıma girsem ve zaman sınırı olmamış olsa çok daha başarılı olacağımı düşünüyorum. ( )
Sınavlarda gerçekten bildiklerimi unutacak kadar heyecanlanıyorum. ( )
Sınavların resmi, ciddi ve gerginlik yaratan durumlar olması gerekmez. ( )
Eğer sınavlar olmasaydı, dersleri daha iyi öğreneceğimden eminim. ( )
Sınavdan önce daima huzursuz, gergin ve sıkıntılı oluyorum. ( )
Sınav sonuçlarını almadan önce kendimi endişeli ve huzursuz hissederim. ( )
Öğretmenlerin, bazı öğrencilerin sınavda çok heyecanlandıklarını ve testi değerlendirirken hesaba katmalarını isterdim( )
Sınıf geçmek için sınava girmektense ödev hazırlamayı tercih ederim ( )
NOT:
Değerlendirme testine verdiğiniz DOĞRU sayısını hesaplayınız. Şayet doğru sayınız 20'den fazla ise okulumuz Rehberlik Servisine başvurmanızı öneririz.